środa, 2 października 2013

Najlepszy z najlepszych - olej kokosowy

Zastanawiałam się: od czego by tu  zacząć?

I w końcu wpadłam - olej kokosowy.

olej kokosowy

Jest dla mnie absolutnym hitem, a przede wszystkim kosmetykiem wszechstronnego zastosowania.
Jestem mu wierna od 3 lat non stop kończy się kupuje kolejny i tak w kółko.


Gdzie kupić?
Polecam sklepiki ze zdrową żywnością mamy tam spory wybór czystego ekologicznego oleju kokosowego w rozsądnej cenie. Ja za 17 zł kupuje zgrabny słoiczek o pojemności 200ml. który bez problemu starcza na około 3 miesiące intensywnego stosowania. Oczywiście mamy możliwość kupienia oleju kokosowego rożnych firm dużo wyższej cenie, ale ja nie widzę takiej potrzeby.




Zastosowanie:


  • Włosy

Olej nakładam na całe włosy - wystarczy niewielka ilość około 2 łyżki na moje średnio długie włosy, zaplatam w luźny warkocz i kładę się spać. Rano myję włosy, które są nawilżone i mniej podatne na uszkodzenia.
Jako serum na końcówki - nawilża, zabezpiecza końcówki, pomaga w walce o nierozdwojone końcówki. (trzeba bardzo uważać na ilość gdy przesadzimy nadają się tylko do ponownego mycia)
Ulepszacz - jeśli w twojej kosmetyczce zalega maska lub która niewiele robi? Dodaj do niej odrobinę oleju i użyj tak jak zawsze.





  • Skóra 

Jako oliwka do ciała - wspaniale nawilża! Skóra jest miękka gładka, odżywiona jest to efekt jakiego nie udało mi się uzyskać żadnym innym kosmetykiem.
Odżywka do skórek - jeśli tak jak ja borykacie się z problemem suchych skórek wokół paznokci to na pewno zaprzyjaźnicie się.
Stopy, pięty - nakładam, funduje sobie 5 minutowy masaż stóp, wskakuje w bawełniane skarpetki i zostawiam na całą noc. Efekt - tak jak w każdym innym przepadku nawilża i zmiękcza nawet tak problematyczną skórę jak ta na piętach.
Usta - używam naprzemiennie z miodem jako sprawdzony domowy ratunek dla spierzchniętych ust.
Twarz - idealny nawilżacz nakładany na noc od czasu do czasu (uwaga może zapychać)





Na zdjęciu olej którego aktualne używam jego dodatkowym plusem jest to ze jest w 100% ekologiczny opatrzony certyfikatami. 
W sprzedaży dostępne są dwie wersje: rafinowana i nierafinowana. Łatwo je odróżnić ponieważ olej rafinowany nie pachnie, pozyskuje się go w wyższych temperaturach i nie rzadko przy użyciu środków chemicznych. Ja zawsze stosuje ten pachnący bo uważam że zapach jest jego kolejnym plusem.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...