sobota, 9 listopada 2013

Farbowanie naturalne - Henna Khadi ciemny brąz

 Czy farba może nie tylko nie zniszczyć włosów, ale dodatkowe je odżywić, sprawić ze staną się lśniące i grubsze a to wszystko dzięki naturalnym składnikom ? Stanowcze i zdecydowanie TAK. O farbowaniu henną słyszałam już dawno, ale jej zakup to całkowicie spontaniczna decyzja. 



Jestem zadowolona z naturalnego koloru swoich włosów jest to średni brąz. Moje kocówki mają jednak nieco jaśniejszy kolor (to pozostałości farbowania z przed kilku lat). I właśnie na wyrównaniu koloru najbardziej mi zależało. Zakupiłam hennę w odcieniu ciemnego brązu. Do farbowania henną musimy się przygotować producent zaleca aby kilka dni przed farbowaniem nie używać kosmetyków zawierających sylikony, a przed samym zabiegiem zastosować szampon oczyszczający. Farba zawiera tylko naturalne składniki potwierdzone certyfikatami. 


Zielony proszek zalewamy ciepłą wodą i mieszamy do uzyskania konsystencji gęstego jogurtu - nie ukrywam że chwilę to trwa. Farba nakłada się dość ciężko ja potrzebowałam pomocnej dłoni, zwłaszcza że henna z czasem zaczyna zasychać. Gdy całe włosy zostaną dokładne pokryte zawijamy je w dołączony czepek i  czekamy, czekamy, czekamy ... długo bo aż 2 godziny. 

źródło: www.helfy.pl
Farbę zmywamy wodą - nie stosujemy szamponu. Pełny efekt farbowania jest widoczny po 24 godzinach po tym czasie farba ostatecznie łączy się ze strukturą włosa. 
EFEKTY:
Przyciemnione koloru o 2-3 tony, moje końcówki wyrównały się z resztą włosów, kolor wygląda bardzo naturalnie. Włosy są lśniące, gładsze i stają się dużo grubsze. Jestem bardzo zadowolona z efektu, na pewno za jakiś czas skuszę się na kolejne naturalne farbowanie.


Minusy:
Zapach jest bardzo intensywny ciężko go opisać, trochę jak zmiksowana trawa z błotem :-) Niestety utrzymuje się na włosach, a przez 2-3 dni jest bardzo wyraźnie wyczulany. Drugi minus to czasochłonność tej metody - potrzebujemy na cały zabieg musimy poświecić 3 godziny.
              Podsumowując: Henna Khadi w 100% spełniła moje oczekiwania, jest to wspaniała alternatywa dla farb chemicznych które mogą mieć negatywy wpływ na kondycje naszych włosów. Farba dostępna jest w równych odcieniach, można ją kupić w sklepach z naturalnymi kosmetykami lub w sklepach internetowych -kosztuje około 30 zł.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...